Expedia.com

 

הזמנת טיסה לבעלי מוגבלויות

בעלי מוגבלויות זקוקים לתנאים מיוחדים בעת טיסתם לחו"ל, אם בעת הגעתם למל התעופה בכל יעד ואם בזמן הטיסה עצמה, תקנות אלה מפורטות באופן מסודר אך אינן תמיד מוצגות ללקוח הקצה באופן ברור באתרי ההזמנות, בעמוד זה ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי עבור הזמנת טיסה לאנשים בעלי מוגבלויות, המידע נאסף ונכתב עבור flight booking ע"י אנשי מקצוע מתחום התעופה האזרחית בישראל בשיתוף חברות ואגודות בעוסקות במתן שרותי מידע בנושא נגישות בישראל.

נוסעים בעלי מוגבלויות, אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. שימו לב - 48 שעות. "  48 שעות "  ילווה אתכם בכל פניה שתעשו בנושא, הפעולות והבקשות שלכם יכנסו לתוקף רק כאשר בוקשו לפני 48 שעות ממועד הטיסה.
במשך שנים נתקבלו תלונות מצד אנשים בעלי מוגבלויות על מספר גורמים, לדוגמא, מושבים נגישים, אמצעים מכניים להעברתם למטוס ובמטוס, כיסא גלגלים מיוחד, בעיית ליווי למטוס וממנו. כלומר התקנות היו לקויות אם היו ואף לא בוצעו במלואם. לפי כך בשנת 2003 הוצא " תקנון שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות " בתחום התובלה האווירית. בהתאם לזו כלי טיס לא יופעל אלמלא התקיימו בו התנאים הבאים :

בכלי טיס של 30 מקומות ומעלה חובה על מושב המעבר להיות עם ידית שניתן להרימה ולהורידה ואף להסירה ב 5 אחוז מהמושבים לפחות.
בכלי טיס של 60 מושבים חייב לעמוד לרשות הנוסע כיסא גלגלים מיוחד, אך שימו לב חובה לציין על כך 48 שעות לפני מועד הטיסה. 
בכלי טיס של יותר מושבים חובה בתא שירותים נגיש וכיסא גלגלים מיוחד.

מספר תנאים חלים כאשר הנוסע הצהיר על הגעתו ועל מוגבלותו 48 שעות לפני מועד ההמראה :
ליווי הולם בשדה התעופה ממנו ממריא למקום הישיבה בטיסה ויציאה מהטיסה אל שדה התעופה בעת הגעתו לנמל היעד. דיווח לנמל התעופה ביעד על הגעתו של הנוסע וכמובן זמני הגעתו, מיקום הישיבה בטיסה. צוות שדה התעופה מחויב להטעין את כיסא הגלגלים של הנוסע באופן כזה שיעמוד לרשותו בעת הצורך בירידה מהמטוס ואל שדה התעופה. כמו כן מפעיל הטיסה מחויב ליידע את הצוות במסירת הוראות חירום לנוסע אם בקשיי ראיה או שמיעה עסקינן, הן הוראות על מיקומו של כיסא הגלגלים והן הוראות כלליות על הטיסה.

מומלץ ואף כדאי לנוסעים בעלי מוגבלות כזו או אחרת להכין את הדברים הבאים :
התייעצות עם רופא מטפל לפני הטיסה, טופס בריאות.
רצוי לעדכן את חברת הנסיעות ואת חברת התעופה במצבכם + צרכים טכניים כמו כיסא גלגלים, כלב נחייה - כלב נחייה יכול לטוס בתא הנוסעים אם יש אפשרות שיהיה מקורב לבעליו כל עוד פיו חסום והוא קשור, כמו כן יצטרך הנוסע לחתום על טופס שחרור עצמי ושל בכלב, מחיר נוסף בדרך כלל לא יידרש בשביל הכלב.
במידה ונפצעתם יש לעדן את סוכן הנסיעות ואת חברת התעופה אם תזדקקו לצרכים טכניים כמו כיסא גלגלים...
אם ישנן תרופות, אז רצוי להתארגן במרשם ואישור על כך.
תתעדכנו בציוד הרפואי הקיים על המטוס ועל מה שמגיע לכם כנוסים בעלי מוגבלות בשדות התעופה ובטיסה.
רצוי לטוס ליעד בו יש בית חולים זמין או מוקד רפואי זמין, כמו כן לידע את רופאכם ואף לשמו עמו על קשר, לפחות במקרה חירום.
להגיע מספיק זמן לפני הטיסה לשדה התעופה.

 

 

 

 

יצירת קשר

ההודעה נשלחה בהצלחה. תודה!